Åkra Elektriske as

Åkra Elektriske består av en divisjon som jobber med elektriske installasjonsarbeid innen sterk- og svakstrømsfaget og har i tillegg til dyktige elektrikere egen svakstrømsavdeling som er Avern Security partner. Vi har helt siden starten i 1926 installert det elektriske i boliger, leiligheter og næringsbygg beliggende over hele regionen. Bedriften har sentral godkjenning som prosjekterende og utførende innen områdene brann og nødlys, og jobber i tillegg med overvåking, adgangskontroll og alarmer over hele Haugalandet samt Kvinnherad og Sunnhordland. Vi er også regionens største aktør innen detaljhandel elektronikk gjennom våre Elkjøp butikker på Åkra, Stord og Husnes hvor vi har en sterk posisjon som leverandør til kommuner og bedriftsmarkedet i tillegg til private. Mesterlys Åkra som er en av de ledende belysningsbutikkene på Haugalandet er også samlokalisert med administrasjon og Elkjøp Åkra.