UNI-K AS

Uni-K AS er en bedrift som tilbyr forskjellig tilrettelagt arbeid for personer som av ulike grunner faller utenfor ordinært arbeidsliv. Vi har flere ulike avdelinger som vaskeri, mekanisk avd., serviceavd., hjelpemiddelavd., håndverksavd. og kantine/kafè. Det er Uni-K som driver kafèen Tre Stuer i Haraldsgata. Vaskeriet utfører kun helsevask og vasker alt tøy for sykehjem og andre institusjoner i Haugesund og omegn. Mekanisk avdeling er godt utstyrt, med moderne maskiner som CNC og vannskjærer. De utfører mye arbeid for bedrifter samt lager egne produkter fra A-Å. Serviceavdelingen har mange transportoppdrag, makuleringsoppdrag og hagestell som klipping av plener og hekker. Hjelpemiddelavdelingen kjører ut og henter inn hjelpemidler for Haugesund kommune og NAV. Håndverksavdelingen har oppgaver i intern profilering, de illustrerer i tilleg til at de syr gardiner for interiørbutikker i byn. Kantina lager mat til oss som jobber på Uni-K. I tillegg har de mye catering - spesielt smørbrød. Vi leier ut lokaler og står for maten til bedrifter som ønsker å ha kurs og konferanser hos oss. Det er også mange som ønsker å ha minnestund etter begravelser eller selskap hos oss. Tre Stuer er kafeen vår i Haugesund Sentrum. Der har vi laget en fin atmosfære med sunn og fargerik mat, fine pynta lokaler og flotte ansatte. Her kan en stikke innom for en lunsj eller en kan bestille å få lunsjen levert på døra - iallefall i sentrum. En kan også ha korte morgenmøter her før kafeen åpner kl. 10.00. Uni-K utfører arbeid både for offentlige og private bedrifter samt for privatpersoner. Bedriften har stort fokus på bærekraftsmålene. Et av de viktigste målene for oss er bærekraftsmål nr 8 - Anstendig arbeid for alle. Vi utfører ordinært arbeid med god tilrettelegging!

Merethe Endresen
Daglig leder