Hektisk høst i Næringsforeningen

21.08.2012
Frokostkurs,  speedmeeting, U-39, styrestall og Byggarena 2012; det blir litt av hvert å velge mellom for medlemmene i Næringsforeningen denne høsten.
30. august er det frokostkurs med tittel ”Få fram budskapet ditt”. Her er det presentasjonsteknikk- og metode som står på agendaen, og kurset ble fulltegnet på få dager. I skrivende stund vurderes det å sette opp et eller flere nye kurs i emnet.

4.september er det speedmeeting for byggebransjen i Rica Maritim. Her er rundt 60 bedrifter påmeldt i et arrangement i regi av Møteforum og Næringsforeningen.

6. september får unge ledere anledning til å møte hverandre på nytt i Festiviteten. Premieren i U-39 i vår samlet nær 100 kvinner og menn under 40 år, og ble en stor suksess. Vi håper på gjentagelse nå, der de to toppsjefene i Haugesunds Avis skal foredra om mediehåndtering og endringsledelse .

13. september inviterer vi til lunsjmøte om bruk av utenlandsk arbeidskraft. Dette er et høyaktuelt tema som firma i mange bransjer ønsker å vite mer om.

17. september arrangerer Næringsforeningen sammen med Haugaland Vekst og AS Haukelivegen et stormøte om de store vegprosjektene i regionen (E134, Rogfast/Hordfast). Møtet holdes på Høgskolen Stord Haugesund og varer fra kl. 10 til 14.

19. september er det møte i Styrestall Haugalandet, og der er strategi hovedtema. Styrestallen teller over 6o kvinner og menn i regionen, og er blitt en sentral møteplass for utveksling av erfaring og innhenting av kunnskap om det å være styremedlem.

21.september er det Næringscafe og det med den saftige tittel ”Din for alltid”. Høyskolelektor Morten William Knudsen jobber ved Handelshøyskolen BI og skal snakke om hvordan bygge lojalitet blant kunder og ansatte.

19. oktober er dato for Byggarena, den årlige storsamlingen for bygg-anlegg og eiendomsbransjen. I år deltar bl.a. Njål Østerhus, eier og driver i Øster Hus, Audun Lågøyr, direktør i Byggenæringens Landforening og Jorunn Sannes, landskjent arkitekt og kunstner med lokal forankring.

26. oktober arrangeres Handelens Dag, et samarbeidsprosjekt som Næringsforeningen og Handelsstandsforeningen tok initiativet til for noen år siden. Her samles handelsnæringen i regionen, og denne gang er superalpinist Kjetil Andre Aamodt trekkplasteret. Møtested: Handelsstanden i Strandgata.