Ny sjef i Karmøy-firma

07.08.2013
Stacy Ferkingstad har sagt ja til å overta som driftsjef og daglig leder for Oceangoing AS fra den den 1.11. 2013.
Stacy er utdannet maskinsjef med bakrgrunn som maskinsjef fra Solstad Shipping , prosjektingeniør fra Karmsund Maritim og nå de siste 5 åra som Teknisk inspektør i Knutsen OAS.

Sverre Meling jr. gir seg i Maritimt Forum og begynner som markedsdirektør i Norwegian Maritime Services /Oceangoing gruppen i Åkrehamn.

Etter 13 år som daglig leder for Maritimt Forum for Haugalandet og Sunnhordaland og Haugesund Rederiforening, begynner Sverre Meling jr. (50 år) den 1. juli i nyopprettet stilling som markedsdirektør i Norwegian Maritime Services og Oceangoing (NMS/Oceangoing).
Fra 1. januar 2012 er han tiltenkt stillingen som administrerende direktør i gruppen, skriver Åkrehamn Vekst i en pressmelding.

NMS/Oceangoing driver innenfor bemanning og drift av skip foruten å være tilrettelegger av prosjekter for den maritime industrien.

Hovedkontoret ligger i Åkrehamn med 19 ansatte i administrasjonen. Gruppen har dessuten kontorer i Litauen, Polen, Ukraina og Filippinene med 25 ansatte på utenlandskontorene. NMS/Oceangoing har 100 norske og litt i overkant av 500 utenlandske sjøfolk i operasjon på 30 skip verden over og har ambisjoner om videre vekst.