-Gratulerer med dagen

05.04.2018
-Gratulerer, Bjørn. Dette er stort. Ikke bare for Aibel, men for hele regionen.
Adm.dir. Egil Severeide i Næringsforeningen var minst like oppglødd som Aibel-sjef Bjørn Tollefsen, da han og Bernt Jæger og med TV-Haugaland på slep troppet opp på direktørkontoret ved halv ti-tiden torsdag morgen.

Meldingen om storkontrakten med Statoil på Johan Sverdrup-prosjektet, den største i bedriftens historie (8 milliarder), var bare noen timer gammel, men skapte stor glede både på Aibel og i NHs lokaler.

Se H-nytts artikkel her

-Dette betyr ikke bare mye for Aibel. Det betyr vanvittig mye for hele regionen. Det sies at en arbeidsplass på Aibel generer to arbeidsplasser på Haugalandet. I alle fall vet vi hvor mye det betyr for hotellene, drosjenæringen, restaurantene, pizzabakerne og andre næringsdrivende i byen at det er god gang på Risøy. Denne kontrakten som sikrer arbeidet i fire år framover, er kjempeviktig og en inspirasjon for alle oss som jobber for å gjøre Haugalandet til en attraktiv plass å bo og jobbe. Takk skal du ha, Bjørn, sa Severeide før han overrakte Tollefsen en medbrakt blomsterbukett.

Sikrer 1500 arbeidsplasser

Tollefsen takket høflig og fortalte at han var ualminnelig glad for at kontrakten gikk i orden. Han delte Severeides vurdering av betydningen av den, og mente den beviser at Aibel er i stand til å konkurrere med alle om slike komplekse installasjoner.

-Når jeg ser på den modulen som står her nede nå, så lurer jeg på hvordan vi har fått det til på så kort tid. Her er det mange å takke. Vi har utrolig mange dyktige folk, og de tar vi med oss i den nye prosjektene vi nå skal starte på, sa Tollefsen, som hadde en travel formiddag med intervjuer både i radio, avis og tv.