Grûnderstipend til Bømlo

14.12.2011
Grete Rydningen Møgster og selskapet Abelone Future Fishfarming på Bømlo er tildelt Wikborg Reins gründerstipend for 2012.

- Vi har mottatt meget gode søknader, men søknaden fra Abelone Future Fishfarming skilte seg ut, sier advokat og partner i Wikborg Rein Torleif Dahl som er ansvarlig for gründerstipendet i Wikborg Rein.
Stipendet deles ut til bedrifter som er i oppstartsfasen.

Abelone Furutre Fishfarming utvikler en ide om å redusere produksjonstap i oppdrettsnæringen uten bruk av kjemikalier med mål om å bidra til å sikre en mer bærekraftig utvikling i havbruksnæringen, bedre grunnlag for gode resultater og samtidig gi miljømessige gevinster.

- Jeg er utrolig stolt og glad for tildelingen av årets gründerstipend for smarte vekstskapere fra Wiborg Rein. Bidraget er en betydningsfull anerkjennelse av forretningsidéen, og gir en trygghet til å ta den innovative utviklingen videre. I denne fasen er det viktig med solide medspillere, som kan hjelpe med løsninger på juridiske problemstillinger, noe som kan være avgjørende for selskapets fremtid. sier Møgster, daglig leder og gründer av Abelone Future Fishfarming.