Markedsføringsdagen 2023

Dagen for alle som jobber med kommunikasjon, salg og markedsføring!
På Markedsføringsdagen 2. juni samles vi for å lære av flinke folk, utveksle erfaringer og hente inspirasjon og nyttige verktøy. Bli med på årets happening for alle som jobber med markedsføring, salg og kommunikasjon!

Dagen avsluttes i godt lag på Vangen Pling-Plong. Her blir det after-work, nettverksbygging og høy party- og pølsefaktor med kortreiste pølser fra Pølseboden!

Pris: 2990,- Medlemmer // 3990,- Ikke-medlemmer
Meld meg på
Top Image

Kommunikasjon som et hemmelig våpen i omstilling

Louise er bærekraftsgründer i Tomorrow Works og forlaget Stories samt Partner i profilbyrået Team Tomorrow. Før dette var hun global bærekraftsdirektør i Oda.

Hun inspirerer til å tenke større, og jobbe fortere med bærekraft ved å bruke kommunikasjon som et hemmelig våpen i omstilling. Hun er en formidler med høy energi og mye engasjement for bærekraftssaken! Louise har tidligere jobbet som CEO i United Influencers, som kommunikasjonsdirektør i Schibsted, og hun er styremedlem i TENK – et teknologinettverk for kvinner med mål om å inspirere kvinner og jenter til å forme fremtiden med teknologi. I 2020 ble Louise listet som en av Norges mest populære konferansierer av Kapital, og hun har vunnet prisen som “Årets Digitale Superprofil”.
Top Image

Alt du noensinne trenger å vite om merkevarebygging. På én time.

Med generelle og kundespesifikke eksempler demonstrerer Jan Blichfeldt hva «merkevarebygging» er og hvordan merkevarer bygges. Han kaster vrak på alle avanserte fagord og viser ved hjelp av enkle norske ord som alle forstår hva dette egentlig dreier seg om.

Blichfeldt er en foredragsholder som evner å gjøre viktig stoff lattervekkende enkelt. Han har jobbet 30 år som direktør og rådgiver i reklamebransjen, samtidig som han har undervist på BI, NHH og Høyskolen Kristiania. Han har skussmål som høyest rangerte foreleser fra alle institusjoner, og har også vunnet Årets Foredragsholder i ANFO (Annonsørforeningen). Han driver i dag firmaet BTF Innsikt as, Norges første firma spesialisert på målgruppeinnsikt. Han er også mye brukt av radio og TV-kanaler som ekspert. Han har vært på Nyhetskanalen, God Morgen Norge samt Skavlan. Blichfeldt har gitt ut tre bøker om merkevarebygging og skrevet mange artikler og kronikker i Aftenposten, VG og Dagens Næringsliv.

Social Selling: Slik skaffer du leads på LinkedIn

I 2022 solgte Fredrik Fornes tjenester for over fire millioner kroner gjennom LinkedIn alene – uten å spørre om noen ønsket å kjøpe av ham. Hvordan? Ved å bruke en metode Fornes mener er fremtidens måte å selge på: Social selling.

Ikke hørt om det, sier du? Det har veldig få i Norge – og derfor kan du her låse opp et konkurransefortrinn få andre besitter. Med Social selling lærer du deg nemlig å selge til folk som er lei av å bli solgt til.

Det handler om tillitsbygging, og det handler om å sørge for at kunden kommer til deg – ikke motsatt.

96 prosent av medlemmene på LinkedIn sitter i skyggen og publiserer aldri noe. Fire prosent deler på all trafikken. Oppsiden er altså enorm, om du bare vet hvordan og hva du skal bruke plattformen til.

Det får du vite når Fredrik Fornes deler haugevis av konkrete og øyeåpnende LinkedIn- og Social selling-tips som du kan ta i bruk umiddelbart etter foredraget.

Top Image

Lynkurs i influencer marketing, og hvordan nå ut til GenZ

I sitt foredrag gir Vilde Darvik bort sine aller beste (og hemmelige) triks. Her er målet at du får en en 'bulletproof' oppskrift på hvordan du og din bedrift skal lykkes med influencere.

Darvik har jobbet med influencer marketing siden 2017, og vært med å bygge karrierene til profiler som Funkygine, Vegard Harm og Oskar Westerlin. I dag jobber hun som kreativ leder i det Schibstedeide influencerbyrået Max Social, og er ansvarlig for alle kreative konsepter til både Max-kunder og Max-profiler.
Top Image

Hva kan bedrifter på Haugalandet lære av politisk kommunikasjon?

Christian A. Schjelderup har mange års erfaring med kommunikasjon og påvirkning fra politikkens verden, og jobber i dag som seniorrådgiver i Pressure, Norges eneste byrå spesialisert på digital politisk påvirkning.

Christian kommer til Markedsføringsdagen for å snakke om hva bedrifter på Haugalandet kan lære av politisk kommunikasjon. Hvordan kan merkevarer hente inspirasjon fra politikken? Vi ser nærmere på personalisering i bedriftskommunikasjon, hvordan å kapitalisere på trender og tendenser, og gir en innføring i hvordan å nå ut effektivt gjennom målrettet kommunikasjon.
Top Image

Pølsefest på Vangen Pling-Plong!

Dagen avsluttes i godt lag på Vangen Pling-Plong. Her blir det after-work, nettverksbygging og høy party- og pølsefaktor med kortreiste pølser fra Pølseboden!