Næringslivets pulsføler

21.10.2011
Få bransjer kjenner konjunktursvingninger i næringslivet bedre enn kontorutstyrsleverandørene. karsten m er i rute igjen etter magre finanskriseår, og venter et pent resultat i 2011.

-Hele bransjen merket finanskrisen. Men vi er på full fart tilbake, har en sterk vekst hittil i år og venter 13-14 millioner i omsetning for 2011, sier daglig leder Ronnie Clemmensen.

Torsdag holdt han og resten av staben i Karsten M "husmesse" i lokalene helt sør i Smedasundet. Her møttes kunder og leverandører, og etter aktiviteten å dømme var det godt klima for en god handel.

- Dette er noe vi gjør med ujevne mellomrom, og i dag har vi hatt rundt 50 firma på besøk. En krevende øvelse med mye forarbeid og oppfølging av kunder i ettertid, sier Clemmensen, som overtok som leder i selskapet i 2007.

Nå har karsten m 8 ansatte, som betjener markedet på Haugalandet. Selskapet har mer enn 30 år på baken, men er ikke tilknyttet noen kjede, men har gode samarbeidspartnere på leverandørsida som gjør selskapet konkurransedyktig på pris. Aktivitetetsnivået er høyt og ser lyst på framtida for den lokale kontorutstyrsleverandøren.