Jobben min: Lene Hauso, CGI

05.04.2021
Næringsforeningen Haugalandet ønsker å sette fokus på flinke folk og spennende bedrifter som finnes her i regionen vår.
1. Navn, stillingstittel og arbeidsgiver:
- Lene Hauso, Director Consulting Delivery, CGI

2. Arbeidssted og antall år i stillingen:
Haugesund, ansatt siden februar 1999

3. Hva går jobben din ut på? Hva er arbeidsoppgavene dine?
-
Jeg er ansvarlig for utvikling av Customer - vår applikasjon for kundehåndtering og fakturering, samt Change - som er vår applikasjon for meldingsutveksling til og fra den nasjonale Elhuben. Våre kunder er netteiere og strømleverandører i hele Norge. Alle som bor på Haugalandet får nettleien fakturert via våre systemer. Jeg har også personalansvar for et team på 19 utviklere og testere som er lokalisert i Haugesund, Tønsberg og Sarpsborg. I tillegg til de nasjonale ressursene, benytter vi en rekke nearshore og offshore ressurser i utvikling av våre produkter. Jeg har for tiden 2 team i Estland lokalisert i Tallinn, og 2 team i India lokalisert i Bangalore, som jobber sammen med oss for å vedlikeholde, videreutvikle og spesialtilpasse våre produkter. Min hverdag er å planlegge og følge opp produksjonen som fordeles på de 6 teamene, samtidig som jeg jobber sammen med hvert enkelt team for å lande gode løsninger for våre kunder.

4. Hva motiverer mest med jobben din?
Jeg liker veldig godt å:
  • Lage fremtidsrettede og spennende løsninger i samarbeid kunder og kolleger
  • Jobbe tett på mine kolleger og sette sammen gode team
  • Skape vekstmuligheter for kolleger som ønsker utfordringer
  • Jobbe sammen med flinke folk fra ulike kulturer
5. Hvor ligger de største mulighetene for bedriften du jobber i fremover?
-
Det ligger helt klart i utnyttelse av teknologien, i kombinasjon av vår brede kunnskap om energisektoren. Våre kunder får stadig heftigere krav rundt volum og volumhåndtering, automatisering og effektivisering. Vi vil fortsette å utvikle konkurransedyktige løsninger som gjør at vi forblir foretrukket leverandør!

Om bedriften:

CGI er et internasjonalt konsulentselskap som leverer forretningsrådgiving, systemintegrasjon og outsourcing-tjenester av høy kvalitet. Det er 76 000 medarbeidere på hundrevis av kontorer over hele verden, og over 750 medarbeidere i Norge på åtte lokasjoner.
I Haugesund sitter vi i andre etg på 24/7 bygget. Her er vi ca 80 ansatte som jobber i Energi-sektoren.

Vet du om kandidater til «Jobben min»-spalten? Send inn forslag til hilde@nforeningen.no