Starter året med nye rekorder

08.05.2024
Chief Financial Officer Birgitte Wendelbo Johansen og adm.dir. Jostein Alendal kan vise til solide tall så langt i år for Reach.
Reach Subsea ASA med solide 575 millioner kroner i omsetning første kvartal.
Reach Subsea ASA, publiserte i dag sine første kvartals resultater, igjen preget av solid omsetnings- og lønnsomhetsvekst. Omsetningen for kvartalet økte med 146 prosent til 575 millioner kroner, ifølge en pressemelding fra selskapet.

Administrerende direktør Jostein Alendal er svært fornøyd med resultatet så langt i år.

-Det første kvartalet viste seg å være en ny rekordperiode for Reach Subsea og understreket fortsatt vekst i tråd med våre strategiske målsetninger. Vi er stolte av å rapportere økte marginer sammen med vår ekspansjon, og utnytter infrastrukturen, fartøyene, eiendelene, teknologien og ekspertisen vi har opparbeidet de siste årene,sier Alendal.

Dedikert til å fremme robotisering innen subsea-sektoren, oppnådde Reach Subsea en betydelig milepæl i kvartalet med en vellykket sjøsetting av Reach Remote USV. Med to USV-er planlagt lansert denne sesongen, rapporterer selskapet om solide utsikter til nasjonale og internasjonale prosjekter som vil passe godt til disse banebrytende fartøyene.

I tillegg til lanseringen av Reach Remote, utnytter Reach Subsea allerede egenskapene som tilbys av mindre USV-er av typen Drix. Reach Subsea’s Drix USV Orca1 har bevist sin verdi ved å fullføre over 25 000 km med høy presisjon hydrografiske survey-linjer. Selskapet forsterker flåten og har nylig investert i en andre Drix USV Orca2 for å støtte pågående storskala-prosjekter.

-Mens etterspørselen forblir robust på tvers av ulike markedssegmenter, vil vi fortsette å investere i våre tradisjonelle subsea-tjenester. Bruk av fjernstyrte tjenester øker kapasiteten vår og fungerer som et ideelt supplement for å møte den eskalerende etterspørselen og den raske utvidelsen av markedssegmentene, sier Alendal.

Videre fortsetter Reach Subsea’s ordrebok å vokse, og har nådd NOK 1,3 milliarder, en solid økning på 60 prosent sammenlignet med første kvartal 2023. Anbudsvolumet har også steget markant til NOK 10 milliarder, en betydelig økning fra de NOK 2,7 milliarder som ble rapportert i første kvartal 2023. Dette understreker det eskalerende markedsbehovet.

-Vi utnytter den sterke markedsetterspørselen og gjennomfører strategiske initiativer med presisjon. Fremgangen vi har oppnådd er konkret, og vi opprettholder våre ambisjoner om fortsatt lønnsom vekst, avslutter Alendal.