-Det skjer veldig mye gøy

26.08.2020
HAUBO-sjefen gir oss en oppdatering på prosjektene
-Vi er mer offensive både i jakten på nye forretninger og nye prosjekter. Særlig i bykjernen. Det er der folk vil bo. Der er der vi må være til stede, uttalte daglig leder i Haubo Svend Inge Stueland til Næringsforeningen i desember. Nå gir han oss en status på prosjektene.

-Det skjer veldig mye gøy. I løpet av sommermånedene ble 28 leiligheter i Bygåden overlevert. Fredag overleveres ytterligere 17 leiligheter i Hollenderhaugen Amfi, sier han

-Her er det fremdeles 3 ledige leiligheter, legger han til.

Håper på fremgang på «gamle brannstasjonen»

[caption id="attachment_182637" align="aligncenter" width="1256"] Salget av leilighetene i "gamle brannstasjonen" skulle egentlig vært godt i gang.[/caption]

Etter innledende samtaler med Haugesund Kommune var planen at leilighetene tilknyttet prosjektet «gamle brannstasjonen» kunne legges ut for salg i februar i år. Men etter forsinkelser i kommunen havnet prosjektet tilbake til startfasen.

-Vi håper på å få dette godkjent i plan- og miljøutvalget nå, sier han.

Det skal legges til rette for til sammen 27 leiligheter i kvartalet Kirkegata, Skjoldavegen og Breidablikgata.

-I tillegg planlegger vi å legge ut 17 leiligheter for salg på nyåret vis-a-vi byparken. Disse legges ut parallelt med leilighetene tilknyttet "gamle brannstasjonen"-prosjektet, sier Stueland.