- Et selskap i fantastisk utvikling

01.02.2012
– Aibel er et selskap i fantastisk utvikling. Jeg ser fram til å bidra til at den flotte utviklingen fortsetter, sier Gert W. Munthe, nyvalgt styreleder i Aibel AS.
.

Munthe har allerede flere år bak seg som medlem i styret i Aibel.

Aibel er eid av et partnerskap mellom Herkules Capital og Ferd. Munthe er managing partner i Herkules Capital. Han tar over ledervervet etter Jo Lunder, som har gått fra en stilling i Ferd til Vimpelcom.

Munthe har over 20 års erfaring som leder og konsernsjef, blant annet som administrerende direktør i Alpharma Inc., Netcom ASA og Nycomed Imagine. Han er utdannet i økonomi og statistikk fra Universitetet i Oslo, og har i tillegg to mastergrader fra Columbia University i New York i USA.

Dag Opedal, konserndirektør for industrielle investeringer i Ferd, er valgt inn som nytt styremedlem i Aibel AS. Fra før sitter Jarle Roth og Lars Takla også i styret. Karsten Amble Bøe, Asbjørn John Eggesbø og Momir Repaja er styrerepresentanter for de ansatte i selskapet, heter det i en pressemelding fra selskapet.