- Feedback sprer glede

04.11.2011
Positiv feedback gir engasjerte og glade medarbeidere. Men vi er altfor dårlige på det, sa Even Heien i Naviga da han snakket for en fullsatt sal i Scandic Hotel torsdag.

Næringsforeningens Frokostkurs hadde samlet rundt femti deltakere til temaet" Hvordan få mer ut av dine medarbeidere". Heien med utdannelse fra Handelshøgskolen i København, konsulent- og ledererfaring, var foredragsholder, og han utfordret møtedeltakerne til å jobbe med feedback som verktøy for å fremme prestasjonskulturen.

- I mange organisasjoner er det ikke kultur for å gi ros. Det er en treningssak, hvor det å være spesifikk og konkret i tilbakemeldingene er det viktigste, sa Heien.
Han fremhevet også lederens evne til å lytte.

-Mange bruker den mer autoritative tilnærmingen til sine medarbeidere: Tell, dont ask. Hvis vi snur på det og sier:Ask, dont tell, får du medarbeidere til åpne og gi av seg selv. Det handler om måter å kommunisere smart på, og der har vi en lang vei å gå i de fleste organisasjoner. Men de som trener på det, oppnår også resultater og en mer prestasjonsorientert kultur, sa Heien.
Vil du motta nyhetsbrev og invitasjoner?
Arrow

Hovedsamarbeidspartnere

SPV
Karmsund havn
Vassbakk & stol
Haugesund sparebank
Haugaland Kraft
Gassco
Dnb
Hatteland
A. Utvik
Sparebank 1 SR-bank
Hydro
Eurojuris Haugesund