- Folk har tro på oss

13.01.2017
Reach-ledelsen er stolt over  rekordrask kapitalinnhenting i går. - Folk har tro på oss, sier finansdirektøren
75 millioner kroner i ny kapital var i boks på halvannen time, da selskapet startet emisjonen via Oslo Børs  i går klokka 16.30. Klokka 18 måtte finansdirektør Birgitte Wendelbo Johansen stenge tegningen. Hovedaksjonærene North Energy Capital AS og Accello Partners I AS står alene for 25 millioner, i tillegg er gründerne Jostein Alendal og Kåre Johannes Lie med videre, det samme er ex DeepWell-direktør Martha Kold Bakkevig og advokat Rune Lande. En ny investorgruppe har også tegnet seg.

Finansdirektøren er glad for responsen og ser optimistisk på framtiden for subsea-selskapet.

- Markedet kan vi gjøre lite med, men vi har klart å tilpasse kostnadene til et lavere inntektsnivå, og føler oss godt rigget for 2017, sier Birgitte Wendelbo Johansen til hninfo.no.. Omsetningen for 2016 endte på ca. 320 millioner kroner med et resultat på rundt 20 millioner. Selskapet har nå 63 fast ansatte og et førtitalls innleide årsverk.

I dag morges kunne finansdirektøren komme med nok en  gladmelding

"Med referanse til børsmelding sendt av Solstad Offshore, er vi   tilfreds med å kunngjøre at vår charterforpliktelse for

Normand Reach for 2017 er dekket. Dette åpner for nye muligheter for Reach Subsea til å utvide  våre tjenester, sier hun.

;