- Honnør til sterkt miljø

06.01.2014
Nærmere 400 deltakere fant veien til den internasjonale fertilitetskonferansen i Haugesund. Jon Hausken i Klinikk Hausken er godt fornøyd med gjennomføringen og tilbakemeldingene

Den internasjonale fertilitetskongressen arrangeres annethvert år, og har tidligere blitt lagt til byer som København, Malmø og Helsinki. At kongressen i år havnet i Haugesund, mener Hausken skyldes byens gode rykte når det kommer til assistert befruktning.

- Vi startet med dette på midten av 80-tallet, og Haugesund har vært betydningsfull i arbeidet med dette hele veien. Det at vi klarer åfå denne kongressen hit er en honnør til arbeidet vi driver i det daglige, dette er den første internasjonale medisinske kongressen som har blitt arrangert i Haugesund, sier han til Haugesunds Avis.

Det var Hausken som tok initiativ til å få  kongressen til byen, og jobbet i to år sammen med Fertilitetssenteret i Helse Fonna for å få det til.

- Det har vært en stor oppgave, men vi har fått mange gode tilbakemeldinger i løpet av helgen av de som har deltatt på kongressen. Jeg tror vi har klart å  lage et godt, faglig program over to dager, sier han.

Les mer her: