- Kjekt de ser mot Skudeneshavn!

15.02.2018
- Kjekt at internasjonale aktører ser mot Norge og Skudeneshavn, sier UniSea-sjefen etter ny kontrakt.

GulfMark Offshore i Houston, USA, opererer 72 skip globalt, og er den største operatøren av platform forsyningsskip i Nordsjøen. Nå skal selskapet digitalisere og standardisere sine prosesser, og

valget av leverandør falt på Skudenes-selskapet UniSea AS.

UniSea leverer programvare som er blitt en bransjestandard innen offshore shipping. Kravet til kvalitetssikring og rapportering øker, både fra myndigheter, kunder og interne krav.

For å lykkes må man ha brukerne med på lag, og da er brukervennlighet avgjørende, sier daglig leder Kurt Vilhelmsen

-Vi er ledende på denne typen software-løsninger til offshore og shipping, og spiser oss stadig større i markedet. Når selskaper internasjonalt ser etter de beste løsningene, er det ekstra hyggelig at det er naturlig for dem å se til Norge, og Skudeneshavn, sier  Vilhelmsen.

UniSea AS er et software- og konsulentselskap spesialisert for løsninger mot shippingbransjen. Selskapet har hovedkontor i Skudeneshavn. UniSea ble grunnlagt i 1997, og har 25 ansatte.

UniSea leverer shipping- og offshorespesifikke software-løsninger til et stort antall skip over hele verden, og har anerkjente og verdensledende selskaper på sin kundeliste. Selskapet er spesialisert i å optimalisere

arbeidsprosesser gjennom brukervennlige og industrispesifikke løsninger.

Kurt Vilhelmsen i UniSea: - Vi spiser oss stadig større i markedet. (Foto: Maritimt Forum)