-Kulturen er hjertemuskelen

10.09.2020

Bouvet har økt antall ansatte fra 120 – 1500. Toppsjefen kommer til Leder & HR-dagen 15. oktober

Kanskje navnet Sverre Hurum ikke sier deg så mye. I IT-bransjen er han kjent og særdeles vel ansett. Han har ledet Bouvet i 18 år og sett selskapet vokse fra 120 til 1500 ansatte!

Historiefortelling

Hurum skal snakke om kultur på Næringsforeningens Leder & HR-dag 15. oktober.

Bouvet-lederen forteller at det legges liten vekt på infløkte strategiplaner og detaljerte prosedyrehåndbøker i selskapet.

- Hos oss er kultur, verdier og strategi noe som overleveres muntlig, gjerne formidlet gjennom historier - og ved å jobbe sammen, fastslår Hurum i et intervju med Ledernett. – Dersom medarbeiderne virkelig skal forstå hvordan vi tenker i Bouvet, og bruke det til å ta gode beslutninger i hverdagen, er det ikke godt nok å bare lese om det.

Hurum mener deltaljerte og langsiktige strategiplaner passer bedre for skrivebordsskuffen enn som effektivt arbeidsredskap. Verden forandrer seg kontinuerlig. Det har coronasituasjonen definitivt vist oss.

-Vi har jobbet mye med å fjerne hindre som skaper rapportering, byråkrati og tvangstrøyer og fokusert på insentiver som fremmer kreativitet, frihet og samhandling i hele Bouvet, sier Hurum. Dette har ikke minst vært svært viktig i tiden etter 12.mars, da vi alle har måttet tilpasse oss en ny arbeidshverdag.

På Leder & HR-dagen 15. oktober forteller Sverre Hurum mer om ledelse, utvikling og delingskultur!

Mer info: https://lederhrdagen.nforeningen.no/