-Mangler fagkompetanse ved skolene

24.05.2011
DeepWell suser videre, men må jobbe hardt for rekrutteringen. HR-manager Bente Dahl-Larsen etterlyser større fagkompetanse ved skolene.

Brønnintervensjonsselskapet på Husøy hadde 17 ansatte i 2009. Så fikk selskapet en gullkantet kontrakt med Statoil, og nå er de 17 vokst til 110 ansatte. Selskapet har fått nye kunder i Marathon, Conoco Phillips og Shell, og jobber med flere spennende utviklingsprosjekter.

Men å skaffe flinke hoder til veksten er en utfordring, fortalte Bente Dahl Larsen under møtet om fylkets konjunkturrapport ved HSH i formiddag. Nå må DeepWell i stor grad "stjele" medarbeidere fra konkurrentene.
- Wirelinekompetanse er nisjepreget. Mange unge har liten kjennskap til bransjen og velger heller boring som jobbalternativ. Vi etterlyster større fagkompetanse ved skolene og håper at det, kombinert med strategisk rekruttering gjennom læringeordninger og trainees skal gi oss det tilfanget vi trenger. Utlandet er også et klart alternativ; her må vi tenke langsiktig, sa Dahl Larsen.

DeepWell eies av Solstad/Østensjø/Imenco og ledes av Marta Koll Bakkevig.