- Store ambisjoner for Rogaland

10.12.2015
Med kjøpet av Advis etablerer SpareBank 1 Regnskapshuset AS seg med eget kontor i Haugesund og får et solid fotfeste i Stavanger.

-Vi kjøper et solid og velrennomert regnskap – og rådgivningskontor med avdelinger i Haugesund og Stavanger.  Gjennom oppkjøpet kan vi tilby våre kunder i regionen enda flere tjenester og bedre rådgivning. Advis har lenge jobbet i samme strategiske retning som oss. Nå gleder vi oss til å se hvilke resultater vi kan skape sammen, sier Wenche Drønen Christenssen, administrerende direktør i SpareBank 1 Regnskapshuset SR AS.

"Multigasellen" Advis  AS har 37 medarbeidere, 18 jobber i Haugesund, resten i Stavanger. 17 av selskapets medarbeidere er autoriserte regnskapsførere etter Finanstilsynets godkjenningsordning. Kjøpet er gjeldende fra 1. januar 2016, heter det i en pressemelding.

Advis har røtter tilbake til 1968 og er et resultat av en sammenslåing av Caloris Regnskap & Rådgiving og Advis Haugesund/Stavanger. Ragny Bergesen er daglig leder i selskapet og eier av selskapet sammen med Henry Røthing, Werner Bjørk og Sveinung Magne Øie. Selskapet har i dag en omsetning på ca. 36 mill.

-Advis er kommet langt med digitalisering og skreddersydde IKT-løsninger. Med SpareBank 1 Regnskapshuset SR AS får vi en spennende og strategisk riktig eier og samarbeidspartner. Vi ser frem til å kunne videreutvikle tjenestene våre til våre kunders beste, sier Ragny Bergesen.

SpareBank 1 Regnskapshuset SR AS ble etablert 1. mars i år og har nå vokst fra 0 til 90 mill. på under ett år. Selskapet vil etter oppkjøpet ha fem kontorer i Stavanger, Sandnes, Ålgård, Haugesund og Straume – og rundt 90 medarbeidere.

-SpareBank 1 SR-Bank har store ambisjoner i Rogaland. For oss er dette oppkjøpet en svært god fortsettelse på en langsiktig og offensiv satsing, sier Drønen Christenssen.

Selskapets hovedkontor ligger i Saudagaten 2 på Storhaug, lokalene er nyoppusset og blir selskapets nye hovedkontor i Stavanger med nærmere 30 medarbeidere.