- Strategisk riktig

23.10.2015
Haugalandet får en stadig viktigere strategisk posisjon på Vestlandet. Her vil vi satse mer.
Utfordrende tider i oljebransjen bekymrer ikke Øystein Grønhaug og hans samarbeidspartnere i Base Property. I januar starter byggingen av regionens mest moderne kontorkompleks.

- Vi mangler de siste leietakerne, men vi har tro på at v i skal få alt i boks før jul. Da kan vi starte første byggetrinn av fire i det som skal bli regionens største kontorpark, sier prosjektleder og daglig leder Andreas Poulsson.

I går hadde han og lederne i Base Property i Stavanger samt medinvestor Øystein Grønhaug fra Haugesund invitert til presentasjonsrunde i Festiviteten.

Her ble prosjektet gjennomgått, og noen av leietakerne (Kruse Smith og Evry) fortalte hvorfor de hadde valgt å flytte inn i kontorparken.

Arkitekt Jan Ove Bjørheim i arkitektene Brekke, Helgeland & Brekke, Erling Mellemstrand i Caverion (teknisk entreprenør) og Lars Hagen i Compass Group, som bl.a. står for kantinedriften, orienterte om sine prosjekter, før eier og daglig leder av Base Property, Alfred Ydstebø satte kontorparken inn i et "Rogalands-perspektiv".

Både han og Poulsson pekte på regionens strategiske plassering som en av grunnene til at de har valgt å satse i Haugesund.

- Vi tror denne regionen har framtiden for seg. Den ligger mellom Stavanger og Bergen og infrastrukturelt midt i smørøyet. Vi har planer om å gjøre mer her oppe, var gjennomgangstonen.

Ferdig utbygd vil Nordsjø Kontorpark bestå av fire moderne kontorbygg med plass til 600 arbeidsplasser, egen kantine og treningsstudio samt auditorium med plass til over 100 personer.

- Moderne, tidsriktig med et topp inneklima, var noen av kommentarene som ble servert under presentasjonen.