24. mai: Næringscafe. "5 om dagen" - Fulltegnet

20.11.2012
Tid / Sted: Fredag 24. mai fra kl. 12.00 til kl.13.30 på Høvleriet ( Bodegaen)

«5 om dagen»

Blir vi for rike og mette i Rogaland nå? Aldri har vi hatt det så godt som vi har det nå.  Vår velstand har bl.a ført til et ekstremt fokus på individuell livstil – og et evig jag etter det gode liv.  Vi oversvømmes av råd om –og krav til sunnhet og god helse. Viktigere enn  Omega 3, antioksidanter og lavkarbo er imidlertid disse « 5 om dagen», i følge Per Fugeli:   ·Verdighet ·Handlingsrom i eget liv ·Tilhørighet ·Mening ·Likevekt Disse er helsens grunnstoffer, som ikke kan kjøpes på apoteket eller i helsekostbutikken. Disse må vi skape og dele selv, i flokkene våre – ikke minst i arbeidsflokken! Fredag 24. mai byr Per Fugelli på et tankevekkende  foredrag som setter våre hverdags- og yrkesliv i perspektiv. Per Fugelli er lege og professor i sosialmedisin ved Universitetet i Oslo. Han er også kjent som en ivrig samfunnsdebattant.  Han har utgitt og vært medforfatter av 50 bøker. Per Fugelli mottoj Fritt Ords pris 2013. Både i forskning og undervisning er han opptatt av hvordan makt og goder i samfunnet påvirker menneskets helse – både om makt og goder i økonomisk forstand, men også om fordeling av verdier som trygghet, frihet og verdighet. Gled deg, vi garanterer at du får litt å tenke på! Pris : Kr 450,- pr pers.  Ikke-medlemmer kr 750,-. Lunsj inkludert Påmeldingsfrist : Mandag 20. mai Påmelding: https://rrsenter.wufoo.com/forms/naringscafe/ Hovedsamarbeidspartner for Næringscafe er Coop Haugaland [[wysiwyg_imageupload:91:height=78,width=298]]