Ansatt i Manila

12.02.2009
Tidligere Direktør i Norges Rederiforbund, Odd Magne Skei, er ansatt i Karmøy-selskapet Norwegian Maritime Services AS (NMS-Asia AS) som selskapets representant i Manila, Philippines.

Skei har lang erfaring som personalsjef i rederiene Wilhelmsen Marine Services, Oslo og Smedvik Drilling, Stavanger. Han har i tillegg også ledet Smedvik Tankships Inc. I Manila og Mumbay, heter det i en pressemelding fra Åkrehamn Vekst.

Videre har han i flere år vært Rederiforbundets leder med hensyn til norsk rekruttering av norske sjøfolk. I samme periode var han også forbundets mann i Helse, Miljø og Sikkerhet for den Norske Kontinentalsokkelen. Skei har også deltatt i en rekke offentlige utvalg innenfor den norske shipping og offshoreindustrien. De siste 4 årene har Skei vært Adm.Dir. for Norwegian Training Center Inc. – NTC Manila. Odd Magne Skei begynner i den nye jobben 01.mars 2009.

Ved ansettelsen av Odd Magne Skei etablerer nå Norwegian Maritime Services AS eget crewing selskap i Østen. Selskapet har inngått Joint Venture (J/V) med Scanmar Maritime Services Inc., Manila og Crown Shipmanagement Inc., Singapore på 50/50 basis.

Ved etableringen av det nye J/V selskapet i Manila vil NMS tilby ”skreddersydde” crewmanagement pakker til norske og utenlandske rederier. Daglig leder i Norwegian Maritime Services AS (NMS), John Ståle Egge har stor tro på selskapets satsing i Østen. NMS har fra før hovedkontor i Åkrehamn på Karmøy, avdelingskontorer i Klaipeda i Litauen, Stettin i Polen og nære samarbeids kontor i Odessa i Ukraina. Med det nye kontoret i Manila vil selskapet nå kunne tilby komplette crewmanagement løsninger fra alle de store rekrutteringslandene i verden.