Ansetter i urolige tider

04.06.2020
Staben i Haakull & Ersland er i ferd med å bli større.
-Vi håper det kan være et fortrinn å lyse ut en stilling i denne tiden
Byggmesterfirmaet Haakull & Ersland har holdt seg i aktive helt siden koronakrisen startet i mars. Nå satser de videre med ny prosjektleder.

-Vi har behov for å styrke oss med en dyktig prosjektleder som kan følge opp prosjektene våre ute på byggeplassen, men som også kan være med i anbudsfasen. De siste årene har vi påtatt oss mer komplekse oppdrag, og vi ønsker å opprettholde et godt fokus på kvalitet og fremdrift. Og ikke minst at kundene skal føle de blir godt ivaretatt. Vi håper det kan være et fortrinn å lyse ut en stilling i denne tiden, sier daglig leder Espen Vestbø.

Selskapet har hatt en positiv utvikling og ønsker en ny medarbeider som er innstilt på å bidra til en videreutvikling av selskapet, står det i stillingsannonsen.

-Vi håper dette vil kunne gi oss ett fortrinn med hensyn til kvalitet, fremdrift etc. og ikke minst at kundene føler de er godt i varetatt, sier Vestbø.

Alle byggeplassene i full drift

Haakull & Ersland har hatt full drift på alle byggeplassene og har ikke hatt ansatte med smitte eller i lengre karantener.

-Coronaviruset har vært en ny erfaring for oss. Det har det vært mye å sette seg inn i for å kunne tilpasse seg nye rutiner med vasking, avstandsregler og redusert møtevirksomhet på byggeplassen. Det var også mye usikkerheten om prosjekter ville bli rammet eller om noen på byggeplassen ville bli syk og hvilke konsekvenser dette ville få. Heldigvis har våre ansatte har vært utrolig flinke å tilpasse seg og vi har hatt full drift på prosjektene våre med alle mann i arbeid. Vi har imidlertid hatt forsinket oppstart på et prosjekt for Haugaland kraft, men det er nå er i gang, sier han.

Vil benytte seg av kontaktnettverket i Næringsforeningen

Nå velger byggmesterfirmaet fra Skjold å bli medlem i Næringsforeningen. I følge Vestbø ønsker de å være en del av foreningen og dra nytte av det store kontaktnettverket.

-Næringsforeningen gjør en kjempe jobb for næringslivet med arrangementer og møteplasser  som vi også tidligere har nyttet oss av, sier han.