Ansetter og etablerer Stord-kontor

05.08.2020
Tada åpner kontor på Stord. I tillegg til å komme tettere på sin aktivitet i Sunnhordland og i Bergen, utvider reklamebyrået staben ved å hente AD og designer fra Oslo.
Etter uforutsigbare og utfordrende korona-måneder, har Tada hevet blikket. Spesielt mot nord for Haugesund. Reklamebyrået har de siste årene hatt høy aktivitet i Bergen, med kunder innen bransjer som hotell, boligutvikling, bil, start-ups, bank og finans. Nå ønsker byrået å være tettere på sin økte aktivitet også på Stord og i Sunnhordland.

– Det skjer vanvittig mye spennende mellom Haugesund og Bergen, i mange bransjer. Og vi er så heldig å få bistå mange dyktige bedrifter med vår kommunikasjon-, reklame- og digitale kompetanse. Hovedsakelig her på Vestlandet, men også for kunder i resten av landet, som i dag håndteres fra Haugesund sentrum, sier daglig leder, Kjetil Hetlevik Johansen.

Henter hjem stordabu

Byråets nye avdeling starter opp med mangeårig Tada-designer og stordabu Anne Lillebø Gjerstad, samt nyansatte Ingrid Rommetveit. Også Rommetveit er født og oppvokst på Stord, men har siden 2015 drevet design- og kommunikasjonsbyrået Paraply i Oslo. Før dette var hun ansatt i større byråer etter å ha fullført sin Art Director-utdannelse i hovedstaden.

Tadas Stord-kontor blir å finne i Kunnskapshuset, like utenfor Leirvik sentrum. Her vil byrået dele bygg og kontorlokaler sammen med rundt 30 andre spennende bedrifter.
– Vi ser veldig frem til å ble kjent med mange nye gode naboer, sier Lillebø Gjerstad.

Ser etter ambisiøse kunder

Hetlevik Johansen forteller at Tada med denne satsningen naturligvis ser etter flere ambisiøse kunder, samarbeidspartnere og dyktige folk på og rundt Stord.
– Anne og Ingrid er to drivende dyktige kreatører som med resten av Tada i ryggen skal tilby sterke kommunikasjonsløsninger for en spennende region, sier byrålederen.

Og legger til:

– Så er det veldig hyggelig å få utflyttere hjem igjen til Vestlandet. Dette er arbeid vi har bistått Haugesundregionen og Haugaland Vekst med i en årrekke. Og at Ingrid og Anne nå skal dele «hjemmekontor» på Stord er å se på som en solskinnshistorie av en gjenforening da Anne og Ingrid har kjent hverandre siden barneskolen.