Apeland ute av Steinsvik

01.03.2018
Far og sønn Apelands tid i Steinsvik er over.
I en melding som ble sendt de ansatte i går kveld blir det bekreftet at  Bjørn M. Apeland og Bjørnar Apeland med virkning fra 01.03.2018, fratrer sine stillinger i hhv. Steinsvik Group og Steinsvik AS. Dette har vært en prosess som har pågått over tid, og avgjørelsen er samstemt mellom tidligere og nåværende eiere.

«Med nye eiere er dette en naturlig utvikling for oss, og selskapet som sådan, og vi ønsker Martha og hennes team lykke til med arbeidet. Det er en tid for alt og vi vil nå bruke tiden på prosjekter i vårt private selskap Duen AS,» sier Bjørn og Bjørnar.

I meldingen som er signert den nye toppsjefen i selskapet, Martha Kold Bakkevig, blir det poengtert at "Steinsviks reise de siste årene, i regi av Bjørn og Bjørnar, skjedd i en eksplosiv fart. På vegne av hele selskapet vil jeg takke Bjørn og Bjørnar for den ekstraordinære innsatsen de har lagt ned i å skape muligheter innen havbruksteknologi, og resultatene dette har gitt. Vi står på en solid plattform som vi skal ta godt vare på, og vi vil videreføre visjonen deres – Steinsvik skal være det ledende selskapet på oppdrettsutstyr på verdensbasis.

I en overgangsperiode vil både Bjørn og Bjørnar være tilgjengelig for ledelsen. Bjørn vil i tillegg reise med meg som en handover, og vi vil sammen bruke tid på å besøke kunder rundt i verden. Jeg ser for meg at vi også arrangerer en sammenkomst i Steinsvik på vårparten for å ta et skikkelig farvel med Bjørn og Bjørnar.

Arbeidet med en ny daglig leder i Steinsvik AS er allerede i gang, og vi håper å finne en god erstatter ganske raskt. Inntil videre vil undertegnede fungere som daglig leder i Steinsvik AS., skriver Kold Bakkevig.

Bjørn Apeland solgte sin siste andel av aksjene i Steinsvik Group til Kverva for vel ett år siden