Arrangerer Norges største tech-event

14.10.2020
-Dette er en revolusjonerende måte å gjøre det på, sier salgssjef i Atea Haugesund, Jan Fitjar.
Ulike faktorer gjør at norske bedrifter velger å reorganisere måten de jobber på. Bærekraft og miljø, Covid-19 og teknologisk utvikling er eksempler på drivkrefter som endrer arbeidshverdagen. For teknologi-giganten Atea betyr dette en ambisiøs digital versjon av det årlige Tech-eventet «Community».

Og det er nettopp teknologi, bærekraft og reorganiseringen av Norge som står på programmet.

-Dette er et «roadshow» som allerede er i gang. For oss i Rogaland skal Community foregå 20. oktober. Da blir det sendt «live» fra båten Brim Explorer i Stavanger, sier salgssjef i Atea Haugesund, Jan Fitjar entusiastisk.

-Dagen starter med en paneldebatt der vi inviterer med oss konserndirektør for kommunikasjon og bærekraft i SR bank, Thor Christian Haugland, Chief human Resource officer i Scale AQ, Carina Ringen og smartby-sjef Gunnar Crawford i Stavanger kommune.

Dagen blir deretter delt opp i sesjoner og som deltakerne gjennom dagen kan velge mellom.

-Her er det et hav av tematikk som de kan gå inn og ta del i, sier Fitjar.

Digital lunsj og messevandring

Han legger ikke skjul på at konferansen er ambisiøs.

-Dette er en revolusjonerende måte å gjøre det på, og det er utrolig krevende å få arrangert, sier han og viser til kompleksiteten i oppsettet.

Eksempelvis vil alle som deltar få tilsendt ingrediensene til en bærekraftig lunsj.

-Når det er tid for lunsj kommer vi til å live-streamer når Svein Erik Renaa fra Re-naa restaurant viser hvordan du skal tilberede maten, sier han.

For å skape en følelse av en vanlig «fysisk» konferanse legges det også opp til en digital messevandring. Fitjar forklarer:

-Her trykker du bare på logoen til bedriftene du ønsker å finne ut mer om så settes det opp en videostrøm mellom deg og en representant fra bedriften, sier han.

Kunnskap – on demand

Alle deltakerne får tilgang til portalen i hele perioden frem til utgangen av november. Det betyr i praksis at alt kan sees når og hvor det passer den enkelte.

-Melder du deg på får du tillegg tilgang til sendingene fra alle lokasjonene. Det er jo også ganske interessant å følge med på de lokale punktene rundt omkring i landet, sier Fitjar.