Bærekraftprofil blir styremedlem i lokal startup

02.11.2020
Administrerende direktør i Skift – Næringslivets Klimaledere, Bjørn Haugland blir styremedlem i Trefadder AS.
-En spydspiss i det norske og internasjonale bærekrafts-miljøet, skriver Trefadder om styrevervet.
Siden oppstarten i fjor høst har det lokale startup-selskapet Trefadder AS kunne skilte med store nyheter med jevne mellomrom. Senest i sommer ble bedriften tildelt et stipend fra teknologigiganten Microsoft.

Nå er der klart at administrerende direktør i Skift (Næringslivets klimaledere), Bjørn Kjærand Haugland, blir ny styremedlem i Trefadder AS. Skift er et initiativ for å samle norsk næringslivs fremste pådrivere innen bærekraft, miljø og klimatiltak.

Haugland har skrevet flere artikler i internasjonale medier som The Huffington Post og The Guardian og han er også en aktiv bidragsyter i norske medier. Noe som har gjort han anerkjent både i Norge og internasjonalt i debatten rundt i bærekraft, næringsliv og klimaløsninger.

Spydspiss i bærekraftsmiljøet

-Bjørn er en spydspiss i det norske og internasjonale bærekrafts miljøet, som vi i Trefadder ser veldig frem til å få jobbe sammen med. Bjørn tilfører nødvendig og viktig kompetanse til den videre utviklingen av selskapet. Hans brennende engasjement for miljø vil være en inspirasjon for både Trefadder og våre kunder, skriver Trefadder AS i et innlegg på sin Facebook-side.

Haugland er tidligere konserndirektør for bærekraft i DNV GL, og han har lang erfaring med å bistå internasjonale selskapers virksomheter knyttet til bærekraft, miljø og klima. I DNV GL har Haugland hatt en rekke lederstillinger både i Norge, Korea og Kina.