Bedring for Eidesvik og Wilson

09.05.2018
Eidesvik-eide Wilson ASA tjener bedre på høyere rater
Det Caiano-eide rederiet Wilson ASA hadde i første kvartal brutto fraktinntekter på 67,4 millioner euro, noe opp fra samme periode i fjor på 65 millioner euro. Dette gir Bergensrederiet et driftsresultat (EBITDA) på 12,4 millioner euro, opp 70 prosent fra 7,3 millioner euro i første kvartal 2017.

–Økningen i inntektsnivå skyldes bedre spotmarked i første kvartal 2018 sammenlignet med tilsvarende periode i 2017, skriver selskapet.

Selskapet ender med et resultat før skatt på 4,7 millioner euro – opp fra knappe 132 000 i samme periode i fjor.

– Markedet fremstår å være inne i et positivt sentiment med underliggende vekst i aktiviteten i Europa. På tross av en unormal kald vinter som har resultert i lavere produksjon og lavere etterspørsel etter blant annet gjødseltransport, har ratene festet seg til et bedre nivå gjennom kvartalet.

Styret i Wilson ASA
                     Styreleder Kristian Eidesvik
Styremedlem Eivind Eidesvik (f 1975)
Styremedlem Ellen Solstad (f 1974)