Bernt Jæger ansatt som administrerende direktør

12.03.2019
Styret i Næringsforeningen Haugalandet har ansatt Bernt Jæger i stillingen som administrerende direktør fra og med 1. juli 2019.
Styret i Næringsforeningen Haugalandet har ansatt Bernt Jæger i stillingen som administrerende direktør fra og med 1. juli. Egil Severeide vil fra samme tidspunkt gå over i redusert stilling som rådgiver.

Bernt Jæger har vært ansatt i foreningen siden 2010, og har blant annet hatt ansvar for foreningens økonomi, markedsføring, Haugalandskonferansen og andre møteplasser i regi av foreningen.  Bernt Jæger har lang erfaring fra næringslivet i regionen og har tidligere arbeidet som senterleder på Amanda Storsenter, Markedet Kjøpesenter, og har vært redaktør og daglig leder av Radio 102.

Rekrutteringsprosessen knyttet til ansettelsen har vært initiert av styret, og har vært ledet av styrets leder Ingolf Voll og nestleder Jorunn Håvardsholm. Rekrutteringsbyrået Human har stått for tilrettelegging av prosessen og utvelgelse av kandidater som ble innkalt til intervju og testing.

Styreleder i Næringsforeningen, Ingolf Voll sier at de er trygge på at Bernt Jæger er riktig person for stillingen - For styret har det vært viktig å gjennomføre en åpen og profesjonell rekrutteringsprosess. Bernt Jæger har hatt en sentral stilling i Næringsforeningen i flere år, men det var ingen selvfølge at jobben ville bli hans. Det var flere godt kvalifiserte søkere til stillingen. Etter en helhetsvurdering valgte et enstemmig styre å tilby stillingen til Bernt Jæger.

-Du snakker meg om gladmelding! Etter en lengre prosess var det utrolig kjekt å få beskjeden om at det er meg som får denne spennende jobben. Jeg har vært med på en ekspansiv reise med Næringsforeningen de siste årene; Vi har vokst enormt og utviklet oss på alle felt. Nå gleder jeg meg enormt til å bidra til å løfte foreningen videre sammen med mine dyktige kolleger, sier Bernt Jæger.