Blest om styreseminar

22.02.2019
Over 40 ledere og styrekandidater fikk nyttig input på NHs styreseminar
Tilbakemeldingene på Næringsforeningens halvdagskurs i styrearbeid tidligere denne uka er veldig gode. Prosjektleder Ingeline Kaldestad hadde over 40 ledere, styremedlemmer og styrekandidater til møtet i Clarion  Hotel Amanda, der jus og regler for styrearbeid, økonomi for styremedlemmer og kommunikasjon og dynamikk i styrerommet var de overordnede tema.

Styreverv må tas på alvor og krever både kompetanse og tid. Det er svært viktig at styremedlemmer er godt kjent med regelverket som regulerer deres grunnleggende plikter, rettigheter, samt det ansvaret som følger med. Det er derfor svært gledelig at så mange prioriterte en halv dag for å lære, repetere og dele erfaringer. Godt styrearbeid skal bidra til økt verdiskaping, og jeg håper at kurset bidrar til økt bevissthet omkring den viktige rollen styret og styremedlemmene har for bedrifter og samfunnet for øvrig, sier en av dagens foredragsholdere Hans-Jacob Reinlund Sæther fra Eurojuris.

I tillegg til Sæther, advokat og partner i Advokat firmaet Eurojuris stod Jostein Aksdal, daglig leder i Hagland Finans og Geir Haraldseid, partner i Human a.s for dagens innlegg. Deltakerne kom fra flere forskjellige bransjer og bedrifter.