Brasil-kontrakt til Deep Ocean

17.01.2012
DeepOcean har tegnet en toårskontrakt med det brasilianske oljeselskapet Petrobras. Avtalen har en verdi på mer enn 350 millioner kroner.

Kontrakten dreier seg om ledelse, prosjektering, vedlikehold og reparasjon av fleksible rørledninger og elektrohydrauliske kabler på Petrobras’ undervannsinstallasjoner på brasiliansk sokkel.

– 90 prosent av Petrobras’ reservoarer ligger på svært dypt vann. Vi har unik kompetanse innen dypvannsoperasjoner, og kan gå så langt som å si at dette er vår spesialitet. Dette tar vi som en bekreftelse på vår ekspertise og vår strategi om å bli et av de ledende subsea-selskapene i verden, sier administrerende direktør Mads Bårdsen i Deep Ocean til havis.no.

Arbeidet vil bli gjennomført av den brasilianske delen av DeepOcean.

– DeepOceans historikk med Petrobras går tilbake til 2007, da vi vant vår første langsiktige kontrakt om subsea-tjenester. Nå som vi har vunnet denne andre kontrakten, mener vi at vi er godt posisjonert for ytterligere å styrke vår posisjon i det lovende brasilianske markedet, sier Mads Bårdsen.

Forberedelsen for å tilpasse fartøyet er allerede i gang, og offshoreoperasjonene er berammet til å begynne i andre halvdel av 2012.