Butikksalget har eksplodert

17.04.2020
Folk gjør seg klar for å jobbe i hagen

Da koronatiltakene ble iverksatt i midten av mars, merket Skude Mur en generell skepsis for å ha håndverker i hus. I tillegg var mange av kundene selv i hjemmekarantene. Dette medførte utsettelser og avbestillinger på planlagte prosjekter for den lokale murerbedriften. Da skiftet de raskt fokus og nå ansetter deg også ny butikkmedarbeider.

Folk tar tak i prosjekter hjemme

Skude Mur har skiftet hovedfokus og markedsføring fra utførende prosjekter, til butikksalg.

-Når folk trekker seg hjem og tilbringer mer tid i hjemmet tar de tak i prosjekter de lenge ikke har hatt tid til å gjennomføre. Da kommer de til oss og handler alle materiellene de trenger. Her låner de tilhenger eller så kjører hjem med vår egen lastebil, sier eier av Skude Mur Rolf Vegard Sundfør.

-Vi jobber samtidig med rådgiving og hjelp til privatkunder, sier han mens han plutselig får en telefon fra en av lastebilsjåførene som nå daglig leverer bl.a granitt, skifer, mold, løsmasser og annet til butikkene.

Ansetter ny medarbeider

På grunn av koronakrisen tyder mye på at folk i sommer ønsker å legge tid og penger i opparbeidelsen av en praktisk og fin hage, istedenfor å tilbringe sommeren i utlandet. Sundfør har tatt høyde for dette og ansetter nå ny medarbeider.

-Vi har nå i tillegg til våre anleggsgartnermestere og hagedesignere, ansatt Anne Bergsvik som har mer enn 20 års erfaring innen salg av stein, hageprodukter og utebelysning. Hun skal gi haugalendinger inspirasjon og hjelpe dem med valg av riktige produkt og løsning til ute-rommet, sier han.

Ser frem til sommeren

Sundfør merker at det blir en hektisk sesong, med mye forespørsler på inne og utearbeider i tiden som kommer. På sin Facebook side skriver Skude Mur at de står klare til å hjelpe med hageprosjekt fra idé til ferdigstillelse.

-Det nærmer seg sommer og folk gjør seg klare til å jobbe i hagen. Hvis de trenger hjelp, kommer vi til å stille med fagfolk. Det er tross alt fagfolkene våre som gjør forskjellen på prosjektene, sier han.

Ser viktigheten av en sterk Næringsforening

Sundfør er ofte omtalt som lokalpatriot og er tredjegenerasjons murer i familiebedriften. Han mener det er viktig at næringslivet står på for hverandre i krevende tider.

-Det er utrolig viktig at vi tilpasser oss den nye hverdagen og støtter hverandre. Vi ser viktigheten av å ha en sterk Næringsforening på Haugalandet. Derfor har vi tross krevende tider valgt å bli medlem, sier han.