Denne går unna på Haugalandet

06.05.2020
Hjemmesommer gir fart i båtsalget. Denne ungdomsbåten er en av slagerne...
Du kommer til å se mange Hasle summerfun i skjærgård og fjordstrøk i regionen vår denne sommeren. Trond Osmundsen i Haugesund Marina er en av de lokale båtforhandlerne som har merket stor etterspørsel etter den snedne ungdomsbåten.

- Stor pågang, men vi klarer heldigvis å levere de vi skal, sier Osmundsen. Han har vært nødt til å ansette en ekstra medarbeider for å holde tritt med etterspørselen. For det er nemlig ikke bare båt til kidsa haugalendingene er på jakt etter.

- Vi har det travelt både på verksted og salg. Når familier vet at de må droppe sydenturen til mange titusener og holde seg hjemme denne sommeren, bruke de i stedet penger på oppgradering av eldre båter eller kjøp av nye. Vi har levert mange Pioner landstedsbåter, båter fra 17 til 19 fot med motorer fra 100 til 200 hestekrefter er populære. Vi ser også at båter fra 300.000 opp til 450.000 går det  en god del av. Det er i det hele tatt veldig bra trøkk, og det hadde vi ikke sett for oss for et par måneder siden, sier Osmundsen.

Flyttet til Hasseløy

Etter å hatt tilhold i samme lokaler på Risøy i 49 år flyttet Haugesund Marina for noen måneder siden til større og bedre tilrettelagte lokaler på Bakarøy. Fra 1. januar 2020 er bedriften på plass i Grannesgata 43 helt nord på øya, i nybygg på 1000m2 med nytt moderne verksted, utstillingshall, egen klargjøringshall og stort uteområde med 65 meter dypvannskai og 2 mål kaiareal.

-Her har vi det veldig bra, og nå er det bare å håpe at det fortsetter. Vi er spent på om folk beholder jobbene sine, for det har mye å si for salget framover, sier Osmundsen.