Denne skal bygges på Stord

19.03.2013
Et koreansk skispverft har inngått kontrakt med Apply for bygging av et stort boligkvarter offshore. Jobben skal gjøres ved Apply Lervik på Stord
Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) i Korea har inngått kontrakt med Apply for leveranse av boligkvarteret til Statoil’s Gina Krog (tidligere Dagny)-plattform. DSME er hovedleverandør av dekket til Gina Krog plattformen.

Boligkvarteret skal bestå av seks etasjer. 3600 m2 blir det samlede arealet, som dekker 70 enkle lugarer, kontorer, rekreasjonsområder, skifterom, sentralt kontroll rom, helikopterdekk samt alle andre nødvendige fasiliteter for å drive et offshore hotell.

Boligkvarteret vil bli bygget i aluminium. Prosjektering igangsettes umiddelbart og leveranse forventes i andre kvartal i 2016, melder selskapet i en pressemelding.

- Vi er veldig fornøyde med at DSME og Statoil har valgt Apply til å levere boligkvarteret til Gina Krog (Dagny). DSME er en ny kunde for Apply. Det motiverer oss at de har valgt Apply som boligkvarter leverandør. Det bekrefter at et kvalitetsprodukt levert til rett tid vil posisjonere oss for fremtidig arbeid, sier adm. dir. Lars Solberg.