Dialogmøte med Ap-topper

19.08.2011
Onsdag ettermiddag kom ordfører-og varaordførerkandidater fra Arbeiderpartiet på besøk i Meieriet for å diskutere næringspolitikk med Næringsforeningen.

HN-direktør Egil Severeide orienterte om Næringsforeningens visjon og praktiske arbeid, mens Aps ordførerkandidat i Haugesund, Arne Christian Mohn fortalte om partiets fanesaker.

Arbeiderparti-lagene i regionen ønsker ved dette valget å samle seg bak felles saker, en samling som også inkluderer Stord, sa Mohn. Målet er å skape en bred allianse som kan gi politisk trykk i arbeidet med å lage en sterk region mellom Bergen og Nord-Jæren. Det inkluderer å ha sterkt fokus på å bevare og videreutvikle sterke institusjoner som Helse Fonna og HSH.
-Alt trenger ikke å ligge i Haugesund, men alt trenger å ligge i regionen, hevdet Ap-representantene.

I dialogen kom det fram at Ap-politikerne på mange områder har felles synspunkter med Næringsforeningens representanter, men at det også finnes områder der det er uenighet.
Severeide mente et slikt møte var både nyttig og nødvendig, og ser fram til flere dialogmøter med politikere i neste valgperiode.