Dobler bredbåndsfarten

25.02.2011
Fra 1. april skrur Altibox opp farten og de fleste kundene i Haugaland Kraft får dermed mer enn doblet bredbåndshastigheten både til opplasting og nedlasting.

- Haugaland Krafts Altibox-kunder får Norges klart raskeste bredbånd, med minst 50 Mbit/s total båndbredde å boltre seg på, skriver bedriften i en pressemelding.

Fiberbredbånd fra Altibox gir like mye hastighet til opplasting som nedlasting. Hastigheten i basistilbudet til Altibox øker fra 10/10 Mbit/s til 25/25 Mbit/s, en total båndbredde på 50 Mbit/s. Taktskiftet innebærer minst dobbel fart for nesten alle kundene uten at prisen går opp. For de raskere hastighetene settes prisen ned.

Fiberbredbånd fra Altibox er mye kraftigere enn det konkurrentene leverer. Med fiberkabel kan du sende data fra deg med like stor hastighet som du kan hente ned data. Det får du ikke dersom du velger bredbånd over telefonkabel eller i kabel-TV-nett.
- Kundene vil ha liten nytte av et tilbud pyntet med navnet superbredbånd, når teknologien som brukes ikke leverer det som kreves for å dekke dagens og framtidens behov i norske hjem, sier Jan Håland, leder av Altibox og bredbåndsaktiviteten i Haugaland Kraft.

Med fiberbredbånd kan du være trygg på å få kapasiteten du betaler for, uavhengig av hvor langt du bor fra sentralen eller av hvor mange andre naboer som er på nettet på samme tid.
- Fiberkabel helt hjem i stua gir oss et fortrinn når det gjelder hastighet på bredbåndet. Det fortrinnet får våre kunder nyte godt av nå, sier Håland.