Elitelag på vei

08.12.2017
Haugalandskonferansen 9. mars byr på enerne innen sine felt. Få med deg neste vårs store happening!
Programmet for Haugalandskonferansen 9.mars 2018 er nylig sluppet. Det er et program spekket med enere innenfor sine respektive fagfelt publikum møter denne dagen.

Jonas Kjellberg er seriegründer, forfatter og foreleser. Han var blant annet med og startet SKYPE. I dag foreleser han ved Stanford University om entreprenørskap og hvordan man oppretter en vinnende salgs-kultur. I tillegg har Næringsforeningen sikret seg Maria Strømme, som er profilert professor i nanoteknologi ved Uppsala Universitet. Mange kjenner henne fra «Skavlan» der hun har fortalt om nanoteknologiens verden. På Haugalandskonferansen vil hun gi eksempler på de fantastiske mulighetene nanoteknologien gir bla innen medisin, helse og energi.

-Vi har vært opptatt av å lage et program som er både lærerikt og inspirerende, sier Bernt Jæger, som er prosjektleder for konferansen. Programmet er denne gang tre-delt, og setter fokus mulighetene for vår region, teknologi, og ikke minst menneskene oppi det hele, fortsetter Jæger.

-Og aldri en Haugalandskonferanse uten kultur; Den kjente forfatteren, musikeren og låtskriveren Arne Berggren vil gjennom et humoristisk foredrag under konferansen gi oss en ny forståelse av kreativitet, og hvordan næringslivet kan få de gode ideene.

Årets konferansier er Ingvild Tennfjord, som er en av Norges mest leste vinjournalister. Ukentlig når hun en million lesere med sin humoristiske tilnærming til både folk og vin.

Nysgjerrig? Her kan du se programmet og finne påmeldingen til årets happening for næringslivet i vår region.

Bildet under: Maria Strømme på besøk hos Fredrik Skavland

Strømme hos Skavland