EnergiRike i rute

10.07.2012
Daglig leder av Energirike, Einar W. Waage, leder sin 11 energirikekonferanse i august. Han forsikrer hninfo om at det meste er i rute like før ferien, ja selv statsråden har han kontroll på..
Konferansen arrangeres fra og med onsdag 8. august til og med torsdag 9. august. Einar W. Waage regner med at deltagerantallet vil ligge rundt 200 personer. Han utrykker stor tilfredshet med at fagforeningen Industri Energi også i år arrangerer møte for sine tillitsvalgte i regionen før konferansen. På denne måten kan en dra synergier, både med tanke på deltagelse og innhold.

Statsråd Bård Vergard Solhjell åpner som nevnt konferansen, og han før åpningen avlegge Hydro et besøk. Et av konferansens hovedfokus denne gang blir Energieffektivisering og konsekvenser for energi- og prosessindustrien.

Tidligere fylkesordfører Tom Tvedt har tatt på seg rollen til å lede paneldebatten ” Hvordan kan norsk industri bli den mest energieffektive i verden?” under konferansens andre dag. Administrerende direktør i NHO, John Bernander vil snakke om en helhetlig energi, klima og verdiskapspolitikk. I så måte vil nok statssekretær Kjetil Lunds innlegg være interessant –Han skal nemlig holde et innlegg som berører EU-direktiver og konsekvenser for norsk industri.

EnergiRike har et utstrakt samarbeid med ulike høgskoler og universitet via deres EnergiRike Studentforum. Under konferansen vil studentkontakt Tine Louise Trøen fra NTNU presentere et casearbeid knyttet til studiebesøk på Eramet.

Les mer om programmet her: