Extra Frakkagjerd er "Årets klatrer 2017"

27.04.2018
Butikksjef Ronny Stange kan juble over å lede Extra-butikken med størst omsetningsvekst siste året.
Extra-kjeden feiret seg selv onsdag kveld.«Årets Klatrer 2017» tildeles butikken med størst omsetningsvekst siste året.
– Det er helt fantastisk å se hvor bra det går med Extra-konseptet og butikkene våre, og da er det ekstra gøy med en kveld som denne. Extra Frakkagjerd kan vise til imponerende resultater i 2017, og de ansatte skal ha all ære for den jobben de har lagt ned for å skape en så flott butikk for våre kunder og medeiere, sier Christian Hoel, kjededirektør i Extra.

Butikksjef Ronny Strøm Stange er stolt over å ha mottatt en så prestisjetung pris på vegne av butikken. Extra Frakkagjerd kan skilte med over 1000 kvadratmeter salgsareal og en forventet omsetning i 2018 på ca 100 millioner kroner. Butikken har 23 ansatte fordelt på 12 årsverk, og eies av Coop Sørvest SA.

– I 2017 hadde vi en omsetningsvekst på hele 28 prosent. Det er vi stolte av, og det er helt klart en lagseier. Vi skal fortsette å jobbe knallhardt, og vårt neste mål er å passere den «magiske 100 millioners grensen» i omsetning i år, sier Stange.

Om Extra:

Extra er en butikkjede eid av Coop, som igjen eies av 1,6 millioner norske forbrukere. Extra er en lavpriskjede, med billige matvarer, stort utvalg av ferskvarer og et godt utvalg av faghandel.