FK Haugesund med gladnyhet til sesongkortholdere

29.09.2020
-Så langt har responsen vært utelukkende positiv, sier daglig leder i FKH, John Harald Log.
Koronaviruset har gitt FK Haugesund store økonomiske utfordringer. Med en grense på 200 tilskuere per kamp kan klubben heller ikke garantere kampopplevelser til supporterne fremover. Nå takker klubben for støtten fra supporterne med en kampanje rettet mot privatmarkedet.

-Som takk for støtten, lojaliteten og tålmodigheten dere har vist oss gjennom våren og sommeren har vi en gladnyhet til alle sesongkortinnehavere: Alle sesongkort solgt på privatmarkedet flyttes over til 2021-sesongen, skriver daglig leder i FK Haugesund John Harald Log på fkh.no

Positiv respons

Selv om kampanjen ble lansert tirsdag formiddag har klubben allerede fått henvendelser fra supporterne. På telefon med Næringsforeningen oppsummerer Log responsen så langt.

-Dette har blitt mottatt utelukkende positivt, sier han.

Gjennom kampanjen får personer som har kjøpt sesongkort for årets sesong tre valg for neste år.

-Du kan velge å overføre sesongkortet til neste år kostnadsfritt. De som ønsker kan også få navnet sitt på setet til kr. 1000,-. Eller så kan du søke om refusjon for å få refundert for de kampene du så langt ikke kunne benytte sesongkortet, forklarer Log.

Selv om sesongkortholdere får overført sesongkortet til neste sesong uten ekstra kostnader har flere valgt å støtte klubben.

-Vi har allerede en del henvendelser fra folk som ønsker navnet på setet sitt. I tillegg opplever vi faktisk at folk ringer å spør om de kan få kjøpe sesongkort til neste år til vanlig pris fordi klubben trenger penger, sier han.

Går kampanjen som forventet blir det mange seter med navn på Haugesund Stadion i 2021. Ved spørsmål om logistikken bak montering av navneskiltene trekker han frem dugnadsånden i klubben.

-Det er en stor jobb som skal gjøres fremover, men vi er alle klare for å legge ned innsatsen som trengs, sier han.