Formiddagsfly til og fra Helganes

29.06.2011
Norwegian øker frekvensen og åpner for formiddagsrute mellom Haugesund og Oslo hver torsdag og fredag fra 3. november. - En god start, sier HN-direktør Egil Severeide.

Severeide understreker at det lenge har vært et ønske fra næringslivet om å få en formiddagsrute mellom Oslo og Haugesund.

- Vi har fått mye lavere priser på ruta til og fra Oslo etter at SAS fikk konkurranse, men vi har vært misfornøyd med at ingen av selskapene ville fly midt på dagen. Nå har Norwegian svart på våre forventninger, og selv om det foreløpig gjelder to ukedager, er det et steg i riktig retning, sier Severeide.

Sales manager May Lill Engebretsen i Norwegian sier selskapet er fornøyd med responsen fra regionen etter oppstarte høsten 2009.

- Ønsket om en ekstra avgang kom raskt etter oppstart, og vi er nå glade for å kunne annonsere at vi øker med en frekvens på torsdager og fredager fra 3.november.

Vi har en hatt en god dialog med næringslivet og næringsforeningen, og med tanke på både bedriftsmarkedet og ferie/ fritidsmarkedet, mener vi det er et godt grunnlag for en økning mellom Karmøy og Oslo.

Vi ønsker derfor å prøve oss frem med 4 "midt på dagen avgangeer” torsdag og fredag, og håper på god respons fra markedet. Regionen har et stort potensiale som vi gjerne vil være med på å utvikle videre, sier Engebretsen.

Slik ser tidtabellen ut torsdag og fredag fra 3.november:

OSL-HAU tor/ fre

Kl. 07:45