Første kvinne blant de store

01.03.2017
Heidi Wolden (47) er ansatt som ny konsernsjef i det familieeide Kruse Smith-konsernet

Wolden kommer fra stillingen som Vice President Finans i Statoil, skriver Byggeindustrien.-Vi identifiserte og intervjuet flere sterke kandidater til denne stillingen, og har vært gjennom en grundig og omfattende prosess. Derfor er jeg trygg på at Heidi er den beste kandidaten Kruse Smith kunne finne, sier styreleder Sissel Leire.

Wolden har de siste to årene vært styremedlem i Kruse Smith.

- Jeg har arbeidet det meste av mitt yrkesliv i Statoil, og det er klart at overgangen fra olje og gass til entreprenørvirksomhet og eiendomsutvikling kan virke stor. Samtidig er det mange likheter knyttet til behovet for fornyelse og utvikling, og jeg tror jeg kan tilføre Kruse Smith viktig kompetanse når en kurs skal stakes ut for de neste årene, sier Wolden.

Når hun tiltrer blir Wolden den første kvinnelige toppsjefen blant de store aktørene i entreprenørbransjen. Sissel Leire, som overtok som styreleder etter sin far Tomas for kort tid siden, synes det er positivt at den nye konsernsjefen er kvinne.

Sissel Leire har vært foredragsholder på ByggArena, og Kruse Smith er medlem i Næringsforeningen.