Fra Amanda og radio til HN

26.10.2009
Bernt Jæger (42) er tilsatt som prosjektleder i Haugesundregionens Næringsforening. Han overtar etter Stein Alendal, som tidlig på nyåret går over i pensjonistenes rekker.

- Vi hadde mange gode kandidater å velge mellom, men valgte Bernt på grunn av hans bakgrunn, egenskaper og kjennskap til regionen, sier adm.dir.Egil Severeide i HN. Han er glad for å ha fått en ung, men erfaren leder med på laget, og mener Bernt Jæger vil fylle den rollen han er tiltenkt.
- Bernt skal følge opp de prosjektene vi har satt i gang og initiere nye, samtidig som han skal ha markedsansvar og være med på å bygge opp HNs økonomiske plattform. Bernt har et stort nettverk å spille på, og jeg er sikker på at vi vil utfylle hverandre godt, sier Severeide.

Jæger er utdannet ved Varehandelens Høgskole og har bl.a. vært senterleder ved Markedet og Amanda Storsenter før han i 2007 ble ansatt som redaktør og daglig leder i Radio102.
- Jeg ser frem til å jobbe med en spennende region og bidra til å forsterke næringslivets rammevilkår, sier Bernt Jæger i en kommentar. Jobben i Radio 102 har vært spennende, krevende og utrolig lærerik, og jeg kommer til å savne mine gode kolleger i både Radio 102 og mediehuset for øvrig.
Jæger begynner i jobben like over nyttår, og alltid blide og velvillige Stein Alendal kommer til å bistå sin etterfølger i en overgangsperiode.