Fra petro til HMS

02.12.2011
Sverre Meling jr. (51) begynner i jobb hos Haugaland HMS på nyåret 2012. Han skal ha ansvaret for forretningsutvikling rettet mot petromaritim næring med bl.a. utleie av HMS-personell til petromaritime virksomheter.

Sverre Meling jr. vil også arbeide med kommunikasjon, delta i øvrig utvikling av selskapet og inngå i selskapets ledergruppe. Han kommer fra stillingen som adm. dir. i Ocean NMS Group og har tidligere vært daglig leder i Maritimt Forum.

Haugaland HMS har som visjon at kundene skal ha et arbeidsmiljø som fremmer helse og vekst og er det ledende bedriftshelse- og HMS-rådgivningsmiljøet i regionen. Senteret har avtale med og leverer tjenester til virksomheter både i privat og offentlige sektor, på land innenfor de fleste bransjer og på sjø. Haugaland HMS har vært i sterk vekst de siste årene og teller i dag 44 medarbeidere på kontorene i Haugesund, Sand og Sauda og på skip.

- Vi gleder oss til å få Sverre Meling jr. med på laget, sier daglig leder Johannes Breivik. – Han kjenner den maritime næringen i regionen og landet vårt bedre enn de fleste, og for Haugaland HMS er denne næringen i vid forstand blitt stadig viktigere. Samtidig har Sverre Meling jr. en bredde i erfaringsgrunnlaget sitt som gjør ham viktig for oss i utviklingen av hele organisasjonen.

- Jeg ser frem til å begynne hos Haugaland HMS etter nyttår, sier Sverre Meling jr. – Det er et spennende selskap som har tilbudt meg veldig interessante og utfordrende arbeidsoppgaver.