Friskt og spenstig seminarprogram

01.09.2011
15. September inviterer Sparebank1 SR-bank og Eiendomsmegler1 til eiendomsseminar for næringslivet på Lille Maritim i Haugesund. Med seg på laget har de fått tak i noe så spesielt og interessant som en arkitektpsykolog…

Arkitektpsykolog Oddvar Skjæveland er nyutdannet organisasjonspsykolog med doktorgrad i miljøpsykologi. Arkitekturpsykologi handler om vårt forhold til de fysiske omgivelser i jobb, bolig og by. Hvordan påvirkes vi av arkitekturen og hvordan påvirkes arkitekturen av oss? Han tolker sporene vi legger igjen etter oss, både i og utenfor boligen.

Skjæveland har vært engasjert i bygge-, flytte-, og ominnrednings-prosesser i en rekke norske bedrifter, fra NHO og Avinor til NAV og British Petroleum.

-Han er en populær foredragsholder, og er et godt kjent og mye brukt navn i sørfylket, forteller Senior Bedriftsrådgiver i SR-bank, Nils Mikal Emberland. På dette seminaret vil Oddvar Skjæveland snakke om hva boligen kan gjøre med livet ditt.

-Boligen er mer enn tak over hodet, påstår Skjæveland. – Den kan gjøre noe for kjærligheten, vennene og karrieren også. Det tenker ikke boligplanleggerne nok på, hevder arkitektpsykologen.

I tillegg til Oddvar Skjæveland byr seminaret også på foredrag av administrerende direktør i Prognosesenteret Bjørn Erik Øye.

Mens flere europeiske økonomier står på kanten av stupet og amerikansk økonomi nedgraderes, så melder Norge om fortsatt vekst og nye gigantfunn på sokkelen. Kommer den norske krisen – og hvordan vil den eventuelt arte seg i forhold til eiendomsmarkedene? Dette er tematikken som Øye vil snakke om.

- Tid og sted blir Kl. 13.30 - 15.30 på Rica Maritim (Lille Maritim). Det vil bli bevertning fra kl. 13.30, forteller Emberland.

Påmelding til seminaret kan gjøres via denne linken: