Frp samler troppene

28.04.2011
Frps ordførerkandidater i Nord-Rogaland vil at kommunene skal samle seg i et felles næringsutviklingsselskap i regionen. - En viktig markering, sier HN-direktør Egil Severeide.

Severeide sier det er lovende at Frp, som står sterkt i vår region, klarer å samle fire ordførerkandidater i en felles holdning til hvordan næringsutviklingsarbeidet i regionen skal drives.
- Dette er et eksempel til etterfølgelse. Politisk enighet på tvers av kommunegrensene må til om vi skal få til et effektivt næringsutviklingsapparat i regionen, sier Severeide.

Her er ordlyden i pressemeldingen:

" Fremskrittspartiets ordførerkandidater i Karmøy, Haugesund, Tysvær og Vindafjord vil arbeide for at alle kommunene på Haugalandet skal arbeide aktivt sammen om saker som er av felles interesse for vår region.

Fremskrittspartiet vil spesielt legge vekt på å få til et sterkt og forpliktende samarbeid om næringsutvikling i regionen for bl.a. å utnytte nye infrastrukturtiltak som er under bygging samt de nye tiltakene som er under planlegging og som en vet vil være etablert i relativt nær fremtid.

Fremskrittspartiets ordførerkandidater mener at kommunene kan samle seg om å bruke Haugaland Vekst som et felles utviklingsselskap for regionsutvikling, men presiserer samtidig at Haugaland Vekst er ikke et mål, men skal være Haugalandets felles næringsutviklingsverktøy. Fremskrittspartiet er opptatt av effektivitet i utviklingsarbeidet, og det vil derfor bli en sentral oppgave å bestemme hva som skal være kjerneoppgavene til et felles interkommunalt næringsutviklingsselskap", heter det i pressemeldingen.

Uttalelsen er signert Helge Thorheim (Karmøy), Sven Olsen (Haugesund), Karsten A. Larsen (Tysvær), Svein Sæle (Vindafjord) og Terje Halleland (Vindafjord og Rogaland Frp).