Full klaff for iDrift

31.01.2018
IT-selskapet iDrift sikrer seg millionkontrakt med HMR Group
IT-selskapet iDrift sikrer seg millionkontrakt med HMR Group i følge en pressemelding. Avtalen rommer en omfattende IT-driftsavtale hvor selskapet skal levere serverinfrastruktur, drift og IT-support for hele konsernet. Kontraktens verdi er på flere millioner kroner.

— HMR Group har vært kunde av iDrift i mange år, så vi tar det som en tillitserklæring når de velger oss for videre samarbeid. Det er såkalt «hyperkonvergert» infrastruktur vi skal levere til HMR Group. Løsningen er skalerbar og tilpasset en fremtid med skytjenester, sier daglig leder i iDrift, Stian Lauknes.
Modernisering og sikkerhet iDrift har i 2017 brukt mye tid og ressurser på å forbedre og fornye løsninger internt og ut mot kunden.
— Vi har effektivisert driften vår, fått bedre oversikt og tatt kontroll helt ned på klientnivå hos kundene våre. Vi ser helt klart at bedriftsmarkedet etterspør høyere grad av sikkerhet og moderne verktøy for oversikt og kontroll. Den siste tiden har vi også vunnet flere caser hvor vi ikke har vært billigst, men hvor vi kan tilby en totalpakke som kunden føler seg trygg med. Med det trusselbildet vi vet finnes, kan det raskt vise seg å være det rimeligste alternativet over tid, sier Lauknes. Fremtidsrettet løsning HMR Group består av 7 selskaper med spesialkompetanse innen prosess-, energi-, olje- og gass- og infrastrukturindustri.

HMR Group har hovedkontor på Husnes i Kvinnherad, med avdelinger over hele Vestlandet.
—Vi er veldig fornøyd med prosessen vi har vært gjennom og er trygg på at iDrift nok en gang leverer en fremtidsrettet løsning. Vårt hovedfokus var å finne en IT-driftsløsning som ville sikre en høy brukertilfredshet og produktivitet hos våre medarbeidere, sier administrerende direktør i HMR Group, Anders Seim jr. HMR Group anser det å kunne tiltrekke, utvikle og beholde dyktige medarbeidere som en av sine viktigste vekstdrivere, og setter dette i direkte sammenheng med selskapets evne til å tilrettelegge for effektiv og fremtidsrettet bruk av teknologi.
— Vi gjennomførte derfor en grundig prosess og vurderte en rekke ulike leverandører for å finne riktig partner. Gjennom dialogen med iDrift opplevde vi stor forståelse og
imøtekommelse for vår tilnærming, våre behov og vårt fokus. iDrift hadde i tillegg gode
referanser og betingelser, sier Seim.