Gautesen ny sjef i destinasjonsselskapet

15.10.2008
Tore Gautesen overtar som leder i Destinasjon Haugesund & Haugalandet etter Erwin Fulterer, som går over i stillingen som markedssjef, går det fram av en pressemelding.

Her er innholdet i pressemeldingen:

Styret i Destinasjon Haugesund & Haugalandet har med bakgrunn i 1. års drift evaluert virksomheten. Det har i det siste blitt gjennomført organisasjonsmessige endringer og to medarbeidere har sluttet, eller kommer til å slutte. For å møte fremtidens utfordringer har styret i selskapet sammen med administrasjonen, valgt å endre destinasjonsselskapet til en mer tidsriktig organisasjonsform.

Gjennom teamorganisering og fokus på tettere kontakt med medlemmer og samarbeidspartnere, vil Destinasjon Haugesund & Haugalandet AS møte fremtiden.

I den sammenheng har Destinasjon Haugesund & Haugalandet AS ansatt Tore Gautesen, som daglig leder. Gautesen (25) kommer fra stillingen som forretningsutvikler i Lufthavnutbygging AS/ Caiano AS, og han har sin bakgrunn fra Handelshøyskolen BI i Oslo.
Gautesen tiltrer stillingen den 20. oktober.

Selskapets hovedsatsningsområder fremover vil være ferie- og fritidsmarkedet og kurs- og konferansemarkedet. Erwin Fulterer går inn som markedssjef med spesielt ansvar for ferie og fritidsmarkedet.

Haugalandet er et av Norges mest spennende og vakre reisemål. Med spennende produkter som Avaldsnes/ Vikinghistorie, Skudeneshavn, natur, kultur og en pulserende by i Haugesund, går regionen vår en spennende tid i møte, sett med reiselivsøyne.

Styreleder Arild Vik uttaler: ”Vi har stor tro på den nye organiseringen i selskapet og ser positivt på fremtidig utvikling av Haugalandet som reisemål. Den nye daglige lederen vil få muligheten til å utvikle et sterkt team med fokus på de prioriterte satsingsområdene innen reiselivet. ”

Daglig leder Tore Gautesen uttaler: ”Jeg er meget fornøyd over å ha fått denne muligheten. Destinasjon Haugesund & Haugalandet AS er et spennende selskap og er godt posisjonert for fremtiden. Jeg ser frem til å starte arbeidet i selskapet, og til å samarbeide tett med våre medlemmer og til å utvikle nye muligheter.”