Gleder seg til ny jobb

19.10.2018
Asle Skjærstad har takket ja til toppjobb i en ny liga …
SpareBank 1 Regnskapshuset SR AS er en del av SR-Bank-konsernet. Nå har selskapet ansatt Asle Skjærstad som regiondirektør for Haugalandet.  Asle har blant annet tidligere vært daglig leder i FK Haugesund og administrerende direktør i konsulentselskapet Karabin.

- Jeg gleder meg til å begynne i Regnskapshuset SR, og ser frem til å jobbe i et stort miljø, men allikevel godt plassert på Haugalandet. Selskapet står ovenfor spennende utfordringer og har ambisiøse målsettinger. Det passer meg godt. I tillegg har Regnskapshuset SR en konsulentavdeling som bistår med forskjellige oppgaver, både strategisk og operasjonelt, som jeg også får være å være en del av, sier Asle Skjærstad.

I løpet av få år har Regnskapshuset SR etablert seg i Sør-Rogaland, Haugalandet og i Hordaland.

- For oss handler det om å bygge gode kunderelasjoner. Vi skal skape verdi for våre kunder gjennom strategisk og økonomisk rådgiving, og profesjonell regnskapsføring. Vi har stor tro på at Asle Skjærstad vil bidra til å styrke vår posisjon i dette markedsområdet, sier administrerende direktør i Regnskapshuset SR, Atle Håvarstein Nilsen.

I dag foregår det en stor omstilling i regnskapsbransjen. Tilgang til nye digitale løsninger har gjort at kundenes forventninger har endret seg, og det har åpnet opp for unike forretningsmuligheter i samarbeid mellom bank, regnskap og bedriftsrådgivning.

– Regnskapshuset SR vil være en viktig del av vårt arbeid med å bistå våre kunder. SpareBank 1 SR-Bank er en stor aktør og skal fortsette å styrke vår posisjon på Haugalandet og i Sunnhordland. For å bygge enda tettere relasjoner og enda bedre rådgiving til kundene både i bedriftsmarkedet og privatmarkedet tilbyr vi stadig flere tjenester og løsninger, forteller Runar Skarstein i SR-Bank.

-Dette er et skikkelig kinderegg for min del. Et stort selskap med over hundre ansatte og fagmiljø, lokalt forankret på Haugalandet, og i en bransje i stor endring. Kan ikke bli bedre enn det, avslutter Asle Skjærstad.