Godt renomé

12.07.2012
Helifuel har opparbeidet seg et godt rykte i den Amerikanske oljebyen Houston
Det sier David L. Woody, som for tiden er på besøk hos Helifuel AS i Sveio. Woody har de siste tre årene fungert som prosjektsjef for Helifuel AS. Han er daglig leder i Zaetric Business Solutions i Houston, et firma som har spesialisert seg på teknisk dokumentasjon – et område som er svært viktig i offshorebransjen og meget krevende for leverandører.Woody jobber for Helifuel AS hovedsakelig fra Houston, men tilbringer også mye tid sammen med prosjektingeniørene hos Helifuel AS i Sveio.

Daglig leder Jorunn Håvardsholm omtaler Woody som en meget viktig ressurs for Helifuel AS. – David har tilført oss ny innsikt og styrket vår kompetanse. USA er et viktig marked for oss og det er nyttig å ha en slik ressursperson tilgjengelig der. De økonomiske utsiktene for Helifuel er også gode. Fjoråret endte på ca 40,5 mill NOK omsetning og med et resultat på ca 13,5% før skatt og avsetninger. Så langt i år viser prognosene en omsetning på 45 mill NOK og resultat på godt over 20%. Det forventes at dette flates ut siste halvår. ”Markedet er helt klart med oss men, vi snakker ikke bare tilfeldigheter, vi mener å ha gjort noen strategisk gode valg også” sier Håvardsholm til hnifo.